Master in Marketing, Digital & International Strategy Il Sole 24 Ore Business School

An innovative program designed to answer the specific needs of marketing to support digital and international strategies.

Contatti Website

24 ORE Business School presents the ideal course for students interested in acquiring technical and managerial skills to build a career in the marketing and international markets. The program is digital oriented, in order to provide students with practical knowledge in brand management, marketing and communication strategies.

Finalità

The Master in Marketing, Digital & International strategies prepares students to successfully operate in companies competing in the global marketplace.

STRUCTURE

10 Months: 6 months of full time classes and 4 months of internship

The program is organised in two phases:

  • Theory and Practice for a period of 120 days in classroom and workshops. Classes are held from Monday to Friday.
  • Hands-on experience in the Marketing field through a 4-month internship in important companies or consultancies.

PROGRAM

The program is divided into the following modules:

  • Basic tools
  • The new frontiers of marketing and communication
  • Digital marketing and digital strategy
  • International markets and marketing
  • The new made in italy: innovation and digital start up
  • The value of made in italy
Costo del master: Non dichiarato
La Business School del Sole 24 ORE svolge un'attività di placement segnalando alle aziende interessate i curricula di tutti i diplomati al fine si concretizzare, anche nei mesi e negli anni successivi al termine del Master, reali opportunità di lavoro.Grazie alle segnalazioni della Business School, ogni anno oltre 1.000 ex alumni entrano in contatto con importanti aziende e istituti finanziari, società di executive search e studi professionali.

  • Assessment tool (punti di forza, match con aziende, attitudinietc.)
  • Inoltro cv alle imprese
  • Monitoraggio feedback aziende
  • Opportunità internazionali
  • Presentazioni aziendali
  • Careerday
  • Stesura CV
  • Individuazione aziende per stage
  • Seminari di orientamento
  • Tecniche di job hunting
  • Preparazione al colloquio
  • Affiancamento nei contatti con le aziende
  • Monitoraggio qualità del tirocinio
Attivita legate alla Community Alumni:
  • 0
  • Presenza su social network
  • Ex-allievi nel corpo docente
  • Incontri con ex-allievi
  • Newsletter
  • Altro
Richiedi maggiori informazioni a:
Il Sole 24 Ore Business School

Master in Marketing, Digital & International Strategy

Puoi anche scrivere un messaggio:

* campi obbligatori

Acconsento alla registrazione dei miei dati nel data base Mercurius. I miei dati NON saranno mai ceduti a terzi ad esclusione della scuola contattata. Acconsento a ricevere informazioni sulle opportunità di formazione post-laurea.

Normativa privacy
  • Altre edizioni
  • Roma - Italia

Social stream

Provenienza allievi Worldwide:
Professione Corpo Docente:
40%
Professionisti
50%
Manager
10%
Imprenditori
* I dati potrebbero essere relativi alla Scuola e non al Master