Master in International Marketing Management Università Cattolica del Sacro Cuore

This program will give attendants competencies to operate in international contexts thanks to its original, dynamic and unique educational approach. MIMM aims at virtuously integrating the management and marketing disciplines with the psychological-organizational ones. The main educational purpose is to make students open-minded and flexible to effectively adapt to the long-lasting challenges that characterize the current international market contexts.

Ufficio Master Website

  • 0272343860
  • Master di primo Livello
  • Inglese
  • Full time
  • 1500 Ore

Innovative approach due to the multidisciplinary path: the Faculty of Economics and the Faculty of Psychology do synergies to provide students with a set of skills aligned to the increasingly complex needs of companies and organizations that operate internationally;

International perspective of the learning program that is entirely taught in English, and sees students coming from different international contexts;
Learning paths that provide a strong integration between professors, managers and professionals making use of established teaching methods and the most innovative methodologies that leverage to group projects, field experiences and learning laboratories;
Development of a personal and professional network, in parallel with the opportunity to live an experience of cultural and personal growth in a campus and in a city full of opportunities and stimuli.

Finalità

Students involved in MIMM program will acquire competences and skills suitable for attending marketing management positions in both national or international firms. Thanks to the multidisciplinary approach featuring the program, students might also reachanalytical positions (such as positions supporting the decision making process).Industrial, service organizations, marketing research institutes  and international organizations both profits and no profit might be suitable context for putting into practice the acquired competences.

Participants will therefore be exposed to the fundamentals needed to launch and direct their career such as:

  • International Marketing Manager
  • Country Manager
  • Export Manager
  • International Sales Manager
  • International Brand and Communication Manager
  • International Area Manager
  • International Marketing Researcher
  • International Analyst

SOFT SKILL COURSES

PROPEDEUTIC ECONOMICS COURSES

Fundamentals of business management
Principles of marketing

PROPEDEUTIC PSYCHOLOGY COURSES

Fundamentals of social sciences and psychology for marketing
Principles of applied social research methodology
Introduction to internationalisation
Understanding international markets
Consumer behaviour
International marketing research
Marketing strategies in an international setting
Evaluating companies and markets for action
Managing the international marketing mix
Managing psychology in an intercultural context

FIELD PROJECTS AND SEMINARS

STAGE AND FINAL REPORT 

  • Aula internazionale
  • Docenti internazionali
  • Lezioni in lingua straniera 20%
  • Tirocinio formativo all’estero
  • Tirocinio formativo presso aziende internazionali

Deadline invio candidatura:

20 Luglio 2016 – master.unicatt.it/ammissione

Criteri di valutazione delle candidature:
  • Valutazione del cv
  • Lettera di motivazioni
  • Referenze
  • Test e/o colloquio di lingua
  • Colloquio individuale motivazionale

Deadline invio candidatura:

20 Luglio 2016 – master.unicatt.it/ammissione

Requisiti per essere ammessi:
  • Laurea primo livello
Numero massimo di studenti ammessi: 30
Nell’ambito di una convenzione tra l’Università Cattolica e Banca Intesa, gli iscritti al Master potranno richiedere la concessione di prestiti di onore a condizioni agevolate per la copertura della quota di partecipazione. Per informazioni: www.intesabridge.it.
Costo del master: 12000 Esente IVA
E' prevista la presenza di tutor d'aula e tutto il materiale didattico verrà reso disponibile, in formato elettronico, su Blackboard, la piattaforma ad accesso riservato, che funge anche come spazio di lavoro virtuale a disposizione dei partecipanti. 
  • Mensa/Buoni Pasto
  • Servizio navetta
  • Tutoraggio
  • Laboratorio
  • Attività culturali
  • Accesso wifi
  • Accessibilità disabili
Il Master si avvale di un Network di aziende e organizzazioni che collaborano come contributo alla didattica e all’attivazione di stage: 3M Italia S.p.A. Continental Italia S.p.A., Artsana S.p.A., Auchan S.p.A., Autogrill S.p.A., Beiersdorf S.p.A., Bolton Group S.p.A., Carrefour S.S.C., Catalina Marketing Italia S.r.l; Cohn & Wolfe S.p.A.;Delifrance Italia S.r.l.; Dialogica S.r.l., Henkel Italia S.p.A.; Fastweb S.p.A.; Galbani S.p.A.; Harlequin Mondadori S.p.A.; Jakala Group S.p.A.; Johson Wax S.p.A.; Kraft Food Italia S.p.A.; L’Oréal Italia S.p.A.; Leroy Merlin Italia S.r.l.; LG Electronics Italia S.p.A.; LVMH Italia S.p.A.; Mane Italia S.r.l.; Istituto Ganassini S.p.A.; Luxottica S.p.A.; Nestlè Italiana S.p.A.; Nike Inc. S.p.A.; Philips S.p.A.; Pirelli & C. S.p.A.; Red Bull S.r.l.; Riso Gallo S.p.A; Sky Italia S.r.l.; Star Stabilimento Alimentare S.p.A.; Schindler S.p.A.; Tom Ford Retail Italia S.p.A.; Kellogg Italia S.p.A.

  • Job posting
  • Sondaggio occupazionale ex-allievi
  • Sportello dedicato
  • Inoltro cv alle imprese
  • Monitoraggio feedback aziende
  • Opportunità internazionali
  • Presentazioni aziendali
  • Careerday
  • Individuazione aziende per stage
  • Seminari di orientamento
  • Affiancamento nei contatti con le aziende
  • Monitoraggio qualità del tirocinio
Attivita legate alla Community Alumni:
  • 0
  • Associazione ex-allievi
  • Presenza su social network
  • Ex-allievi nel corpo docente
  • Incontri con ex-allievi
  • Tavole rotonde
  • Reunion
  • Sondaggi
  • Accesso a servizi bibliografici
  • Magazine
  • Newsletter
  • Pagina personale ex-allievi
  • Convenzioni per corsi executive
Richiedi maggiori informazioni a:
Università Cattolica del Sacro Cuore

Master in International Marketing Management

Puoi anche scrivere un messaggio:

* campi obbligatori

Acconsento alla registrazione dei miei dati nel data base Mercurius. I miei dati NON saranno mai ceduti a terzi ad esclusione della scuola contattata. Acconsento a ricevere informazioni sulle opportunità di formazione post-laurea.

Normativa privacy
  • Altre edizioni
  • Milano - Italia

Social stream

Provenienza allievi Worldwide:
Dettaglio provenienza:
Europa
%
100%
%
%
%
Italia
50%
50%
%
%
%
Sesso:
50%
50%
Esperienza professionale:
SI50%
NO50%
Età dei partecipanti:
  • Sotto 25

    30%
  • 26 - 30

    50%
  • 31 - 35

    20%
Totali:
19
Professione Corpo Docente:
20%
Docenti universitari
80%
Ricercatori/lettori/visiting professor
* I dati potrebbero essere relativi alla Scuola e non al Master